ИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Л. І. ЖИВЦОВА Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.260422.29.848

Ключові слова:

дистанційне навчання; інформаційні технології; компетентності; платформа; е-навчання; відеозв'язок

Анотація

Постановка проблеми. Ми живемо у світі, коли подальший розвиток цифрового суспільства неможливий без упровадження в освітній процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Це технології, що поширюють використання інформаційного простору, освітні технології дистанційного та
е-навчання. Впровадження комп’ютерів та масовий доступ до мережі Інтернет викликали принципові зміни у дистанційному навчанні. Проте дистанційне навчання за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій має свої недоліки, які необхідно усунути. Мета – провести аналіз систем дистанційного навчання з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Визначити переваги та недоліки, що супроводжують процес його організації. Висновки. Модернізація сучасної системи освіти можлива за рахунок розвитку та вдосконалення інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на розуміння навчального матеріалу та формування у здобувачів комунікативних, інформаційних та самоосвітніх компетентностей. Гнучкість та доступність освіти дозволяють студенту в процесі навчання здобути освіту, але не досвід роботи за спеціальністю. Інформаційно-комунікаційні технології дають можливість навчатися персоналізовано у вищих навчальних закладах та паралельно удосконалюватися в професійній діяльності під час роботи на підприємстві. Щоб бути затребуваним, здобувач повинен удосконалювати свої професійні навички та знання. Перспективним напрямком інформаційно-комунікаційних технологій стало їх використання під час дистанційного та змішаного навчання в закладах освіти.

Посилання

Zhyvtsova L. Internet of things (iot) v sfere obrazovaniya [Internet of things (iot) in the field of education]. Topical issues of modern science, society and education : VII Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konferenciya [Topical issues of modern science, society and education : VII International Scientific and Practical Conference]. 29−31 January 2022, Kharkiv, pp. 451–456. (in Ukrainian).

Tararak O.V. and Tararak M.Yu. Osoblivostі organіzacії distancіjnogo navchannya studentіv v unіversitetah Nіmechchini: retrospektivnij analіz [Features of the organization of distance learning of students in German universities: a retrospective analysis]. Teorіya ta metodika navchannya ta vihovannya [Theory and Methods of Teaching and Education]. 2021, no. 50, pp. 155–164. DOI: 10.34142/23128046.2021.50.14 (in Ukrainian).

Trebik L.P. Osnovnі principi distancіjnogo navchannya u pіdvishchennі kvalіfіkacії upravlіns'kih kadrіv regіonu [Basic principles of distance learning in advanced training of managerial staff of the region]. Derzhavne upravlinnya : teoriya ta praktyka [Public Administration : Theory and Practice]. 2012, pp. 1–7. (in Ukrainian).

Kuharenko V.M. and Bondarenko V.V. Ekstrene distancіjne navchannya v Ukraїnі : monografіya [Emergency distance learning in Ukraine : monography]. Edited by V.M. Kukharenko, V.V. Bondarenko. Kharkiv : Published by KP “City Printing House”, 2020, 409 p. (in Ukrainian).

Іsmaіlova L.L. Distancіjne navchannya: perevagi ta nedolіki vikoristannya osvіtnіh platform pіd chas vivchennya ukraїns'koї movi yak іnozemnoї u perіod karantinnih zahodіv [Distance learning: advantages and disadvantages of using educational platforms when learning Ukrainian as a foreign language during quarantine measures]. Naukovi zapysky Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu [Scientific notes of the International Humanities University]. 2020, no. 32, pp. 190–193. (in Ukrainian).

Terenda N.O., Terenda О.А., Horishnyi M.I. and Panchyshyn N.Yu. Osoblivostі distancіjnogo navchannya studentіv v umovah pandemії Covid-19 (za rezul'tatami anketuvannya) [Peculiarities of distance learning of students in the conditions of the Covid-19 pandemic (according to the results of the questionnaire)]. Medychna osvita [Medical Education]. 2021, no. 4, pp. 57–60. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2020.4.11661. (in Ukrainian).

Tkachenko L.V. and Hmel'nic'ka O.S. Osoblivostі vprovadzhennya distancіjnogo navchannya v osvіtnіj proces zakladu vishchoї osvіti [Features of the introduction of distance learning in the educational process of higher education]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalʹnoosvitniy shkolakh [Pedagogy of Creative Personality Formation in Higher and General Education Schools]. 2018, no. 75, vol. 3, pp. 91–96. DOI: 10.32840/1992-5786.2021.75-3.18. (in Ukrainian).

Pekhnik A.V. Platformi dlya organіzacії distancіjnogo navchannya [Platforms for distance learning]. Pravove zhyttya suchasnoyi Ukrayiny : u 3 t.: mater. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Legal life of modern Ukraine : in 3 vol. : materials of the Intern. sc.-pract. conf.]. Resp. ed. M.R. Arakelyan. May 15, 2020. Vol. 1. Odesa : Helvetika Publ., 2020, pp. 220–223. (in Ukrainian).

Mironova M.І. and Mironov Yu.B. Vikoristannya servіsu Google Classroom u navchal'nomu procesі [Using Google Classroom in the learning process]. Aktualʹni problemy neperervnoyi osvity v informatsiynomu suspilʹstvi : mater. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Current issues of continuing education in the information society : materials Intern. sc.-pract. conf.]. Kyiv, May 29−30, NPU Publishing House of M.P. Dragomanova, 2020, pp. 206–208. (in Ukrainian).

Chto luchshe, Skype ili Zoom? Sravnenie dvuh servisov videokonferencij dlya raboty na udalyonke. Blog Ifabrique [Which is better, Skype or Zoom? Comparison of two video conferencing services for working remotely. Blog Ifabrique]. URL: https://ifabrique.ru/blog/skype-vs-zoom (in Russian).

Teams − effektivnyj servis dlya komandnoj raboty [Teams is an effective service for teamwork]. 30 March 2020. URL: https://www.activecloud.by/news/novosti-kompanii/2020/teams-effektivnyy-servis (in Russian).

Posov I.A. Standarty predstavleniya uchebnyh zadanij v sistemah distancionnogo obucheniya [Standards for the presentation of educational tasks in distance learning systems]. Komp'yuternyye instrumenty v obrazovanii [Computer Tools in Education]. No. 6, 2013, pp. 18–25. (in Russian).

Kohans'ka T.V. and Klyuchnikova N.V. Perevagi ta nedolіki distancіjnoї osvіti v umovah rozvitku іnformacіjnih tekhnologіj ta telekomunіkacіj [Advantages and disadvantages of distance education in the development of information technology and telecommunications]. Dnipropetrovsk : National Mining University, 2013, pp. 142–144. (in Ukrainian).

Danelyuk A. and Voznyuk E. Perevagi ta nedolіki distancіjnogo navchannya [Advantages and disadvantages of distance learning]. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/jspui/bitstream/316497/40682/1/320.pdf (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-09

Номер

Розділ

Статті