ГЕНДЕРНА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ В АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • О. ЧЕЛНОКОВ Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Ukraine
  • С. В. СОЛОГУБОВА Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Ukraine
  • I. A. ШВЕЦЬ
  • Д. Д. ГІРКІНА
  • В. А. ГОЛУБЄВА Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.270421.122.759

Ключові слова:

гендер; архітектура; будівельна галузь; освіта; навчання; трансформація

Анотація

Постановка проблеми. Досліджено гендерну трансформацію освіти в архітектурно-будівельній галузі та проведено ретельний аналіз гендерної рівності студентів Придніпровської державної академії будівництва та архітектури (ПДАБА) під час вступу на різні факультети. Мета роботи: дослідити гендерну рівність студентів академії; проаналізувати можливості жінок отримувати вищу технічну освіту в різні історичні періоди; дослідити співвідношення юнаків та дівчат серед студентів денної форми навчання у ПДАБА під час вступу на різні факультети, а також можливість отримувати стипендію. Проаналізовано данні 2 214 студентів ПДАБА станом на лютий 2020−21 навчального року. Теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури проводили з метою дослідження тенденцій гендерної трансформації освіти в різні історичні періоди. Особливу увагу приділяли вивченню можливості жінок отримати освіту в архітектурно-будівельній галузі. Експериментальні дані оброблялия за допомогою загальноприйнятих методів математичної статистики. Висновки. Проведене дослідження дозволяє констатувати гендерну рівність студентів ПДАБА. Аналіз публікацій показав, що в попередні історичні періоди представниками архітектурно-будівельної галузі були переважно чоловіки. Зростання кількості дівчат на традиційно «чоловічих» спеціальностях в архітектурно-будівельній галузі вимагає модернізації освітніх програм і матеріально-технічної бази та адаптації їх до можливостей студентів різної статі, що може позитивно вплинути на заохочення абітурієнтів під час вступної кампанії.

Біографії авторів

О. ЧЕЛНОКОВ, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

Кафедра основ архітектури,канд. техн. наук, проф.

С. В. СОЛОГУБОВА, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

канд. фіз. вих., доц.

В. А. ГОЛУБЄВА , Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

студ.

Посилання

Kolpacheva O.Yu. Ystoryia otechestvennoho obrazovanyia y pedahohyky [History of national education and pedagogy]. Ystoryko-pedahohycheskyi zhurnal [Historical and Pedagogical Journal]. 2014, no. 4, pp. 85−94.

(in Russian).

Kosetchenkova E.A. Stanovlenye systemы zhenskoho obrazovanyia v Rossyy [Formation of the system of women's education in Russia]. Vestnyk Severnoho (Arktycheskoho) federalnoho unyversyteta. Seryia: Humanytarnыe y sotsyalnыe nauky [Bulletin of the Northern (Arctic) Federal University. Series: Humanities and Social Sciences]. 2008, no. 3, pp. 17−26. (in Russian).

Kremen S.A. and Tsytsykashvyly K.P. Stanovlenye zhenskoho tekhnycheskoho obrazovanyia v Rossyy v kontse 19–nachale 20 vv. v kontekste borbы ravnopravyia polov [Formation of female technical education in Russia in the late 19th−early 20th centuries in the context of the fight against gender equality]. Ystoryia polytekhnycheskoho obrazovanyia v Rossyy [History of Polytechnic Education in Russia]. Saint-Petersburg, 2019, pp. 98−103. (in Russian).

Lypatova S.D. Hendernyy podkhod v obrazovanyy : ystoryia y sovremennost [Gender Approach in Education : Past and Present]. Ural yndustryalnыi. Bakunynskye chtenyia : VIII Vserossyiskaia nauchnaia konferentsyia [The Ural is industrial. Bakunin Readings : VIII All-Russian Scientific Conference]. Yekaterynburh, 2007, pp. 350−354.

(in Russian).

Maslii H.M. Stanovlennia ta rozvytok zhinochoi osvity na zakhidnoukrainskykh zemliakh (kinets XVIII – pochatok XX stolittia) [Formation and development of women's education in Western Ukraine (late XVIII − early XX century)]. Zahalna pedahohika ta istoriia pedahohiky [General pedagogy and history of pedagogy]. 2011, 23 p.

(in Ukrainian).

Revina D.O. Istoriia zhinochoi osvity v krainakh Azii ta Pivnichnoi Afryky [History of women's education in Asia and North Africa]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity [Problems of engineering and pedagogical education.]. 2012, no. 36, pp. 236−239. (in Ukrainian).

Samoilenko Yev.H. Doslidzhennia vplyvu psykholohichnoi stati na motyvatsiiu navchalnoi diialnosti yunakiv ta divchat [Research of the influence of psychological sex on the motivation of educational activities of boys and girls]. Psykholohiia i suspilstvo [Psychology and Society]. 2006, no. 2, pp. 133–136. (in Ukrainian).

Khasbulatova O.A. Zhenshchynы y obrazovanye v Rossyy : ystorycheskyi obzor [Women and Education in Russia :a historical overview]. Zhenshchyna v rossyiskom obshchestve [Woman in Russian Society]. 2003, no. 1−2,

pp. 1−5. (in Russian).

Tsarenko I.O. Henderna polityka u sferi vyshchoi osvity : problemy nerivnosti ta shliakhy yikh vyrishennia [Gender policy in higher education : problems of inequality and ways to solve them]. Aktualni problemy sektoralnoi ekonomiky [Current Problems of the Sectoral Economy]. 2015, no. 3, pp. 110–117. (in Ukrainian).

Chelnokov O.V., Solohubova S.V., Shvets I.A. and Hirkina D.D. Shliakhy vdoskonalennia navchannia maibutnikh arkhitektoriv u zakladi vyshchoi osvity tekhnichnoho profiliu [Inspired by the knowledge of the maybut architects at the pledge of the great education of the technical profile]. Visnyk PDABA [Bulletin of Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture]. 2020, no. 4 (267−268), pp. 112−121. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-23

Номер

Розділ

Статті