ПИТАННЯ БЕЗПЕКИ ВИКОРИСТАННЯ ЕКРАННИХ ПРИСТРОЇВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Н. Б. МІТІНА Державний вищий навчальний заклад «Український державний хіміко-технологічний університет», Ukraine
  • Ю. О. МІНІНА Державний вищий навчальний заклад «Український державний хіміко-технологічний університет», Ukraine
  • В. О. ГЕРАСИМЕНКО Державний вищий навчальний заклад «Український державний хіміко-технологічний університет», Ukraine
  • І. М. ЗУБАРЕВА Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.250822.76.880

Ключові слова:

дистанційна освіта; екранні пристрої; санітарно-гігієнічні умови, шкідливі фактори; технічне забезпечення; сучасні практики; опитування

Анотація

Постановка проблеми. Проаналізувавши зміни, які запровадив уряд в організації навчального процесу під час карантину пандемії COVID-19, воєнного стану, автори звернули увагу на проблеми та складнощі, що виникають із психологічним станом здоров’я та безпекою освітян під час дистанційного навчання. Дистанційна освіта неможлива без використання особливого технічного обладнання та доступу до мережі Інтернет. Існуючі нормативні документи не відповідають санітарно-гігієнічним вимогам користування сучасними технологічними засобами. Цей фактор може викликати негативні наслідки, тому що не існує нормативних документів, які б допомогли батькам та освітянам організувати вдома відповідний робочий простір і проконтролювати небезпечний режим роботи з технічним пристроєм для дистанційного викладання та навчання. Тому актуально внести зміни до нормативно-правових актів з охорони праці, для створення безпечних умов використання комп’ютерного обладнання та гаджетів під час дистанційного навчання. Мета дослідження – аналіз упровадження дистанційного навчання в закладах вищої освіти, висвітлення питань безпеки та шляхи їх вирішення з перспективою подальшого розвитку. Висновки. Зважаючи на продовження дистанційного формату навчання, відбувається його стрімкий розвиток із застосуванням сучасних інформаційних технологій. Не втрачає своєї актуальності в умовах сьогодення регулювання нормативно-правового питання санітарно-гігієнічної безпеки застосування технічних засобів під час дистанційного навчання. Проведено огляд питань безпеки з організації дистанційного навчання в домашніх умовах. Ефективних кроків щодо розвитку та вдосконалення форм та методів роботи в умовах дистанційного навчання потребує віддалена взаємодія між студентом та викладачем. Для того, щоб дистанційна освіта розвивалась у позитивному напрямку, треба завчасно вказувати на проблеми і труднощі, які виникають у процесі її використання.

Посилання

Zakon Ukrayiny “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. URL: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu. (in Ukrainian).

Limonova N. Yakym chynom pandemiia vplynula na onlain navchannia : tsyfry ta statystyky [How the pandemic has affected online learning : numbers and statistics]. 2020. URL: https://osvitanova.com.ua/. (in Ukrainian).

Melnyk Yu.V. and Bohdanova N.V. Osoblyvosti komunikatyvnykh zviazkiv u suchasnii vyshchii shkoli [Peculiarities of communicative connections in modern higher education.]. Rozvytok profesiinykh kompetentnostei derzhavnykh sluzhbovtsiv : komunikatyvnyi aspekt : materialy shchorichnoi naukovo-praktychnoi konferentsii za mizhnarodnoiu uchastiu (Kyiv, 3-4 lystop. 2016 r.) [Development of professional competencies of civil servants: communicative aspect: materials of the annual scientific and practical conference with international participation (Kyiv, November 3−4, 2016)]. Kyiv, 2016, 460 p. (in Ukrainian).

NPAOP 0.00-7.15-18. Vymohy shchodo bezpeky ta zakhystu zdorovia pratsivnykiv pid chas roboty z ekrannymy prystroiamy [Normative and legal acts on labor protection (NPAOP 0.00-7.15-18)]. Kyiv, 2017, 5 p. (in Ukrainian).

Pribylova V.M. Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Problems and advantages of distance learning in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi osvity [Problems of Modern Education]. 2013, no. 4. URL: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/8791 (in Ukrainian).

Alekseeva O.R., Butenko L.L., Kurlishchuk I.I. and Shvyrka V.M. Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi vykladannia kursu za vyborom “Trendspottynh ta profesiine maibutnie suchasnoho fakhivtsia” [The use of information and communication technologies in the process of teaching the elective course “Trendspotting and the professional future of a modern specialist”]. 2020. URL: https://www.researchgate.net/publication (in Ukrainian).

Danylchuk O.M. and Melnyk D.V. Perevahy ta nedoliky dystantsiinoho navchannia u ZVO [Advantages and disadvantages of distance learning in higher education institutions]. Scientific Collection “InterConf” (36) : with the Proceedings of the 7’th International Scientific and Practical Conference “Challenges in Science of Nowadays” (November 26–28, 2020). Washington, USA : En Deavours Publisher, 2020, pp. 404–410 (in Ukrainian).

Shorobura I.M. Menedzhment vyshchoi osvity : navchalnyi posibnyk [Management of higher education : a study guide]. 2015. URL: https:// pidru4niki.com/86569/menedzhment/problemi_superechnosti_vprovadzhenni_ distantsiynogo_ navchannya_vischiy_shkoli (in Ukrainian).

Kurlyand Z.N., Osypova T.Yu. and Gurin R.S. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity : navchalnyi posibnyk [Theory and methodology of professional education : study guide]. 2012. URL: https://pidru4niki. com/1209061355085/pedagogika/osoblivosti_ distantsiynogo_navchannya (access date: 05/03/2021) (in Ukrainian).

Melnyk Yu.V., Borodenko N.D. and Bohdanova N.V. Deiaki problemy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia u VNZ [Some problems of the organization of distance learning in universities]. Teoriia i praktyka vykorystannia systemy upravlinnia navchanniam Moodle [Theory and practice of using the Moodle learning management system]. 2017. URL: http://2017.moodlemoot.in.ua/course/view. php?id=114 (in Ukrainian).

Kuharenko V.M., Rybalko O.V.and Syrotenko N.G. Dystantsiine navchannia [Distance Learning]. Kharkiv, 2002, 320 p. (in Ukrainian).

Minina Yu.O., Kosyachenko A.O., Mitina N.B. and Gerasimenko V.O. Osvitlennia robochoho mistsia pid chas dystantsiinoho navchannia [Workplace lighting during distance learning]. Suchasni problemy profesiinoi ta tsyvilnoi bezpeky : tezy dop. II Mizhnar. nauk.-prakt. internet konf. (m. Dnipro, 28 kvitnia 2022 r.) [Modern problems of professional and civil safety : theses add. II International science and practice internet conf. (Dnipro, April 28, 2022)]. Dnipro, 2022, pp. 24–25. (in Ukrainian).

DSTU 8604:2015. Dyzayn i erhonomika. Roboche mistse dlya vykonannya robit u polozhenni sydyachy. Zahalʹni erhonomichni vymohy [DSTU 8604:2015 Design and ergonomics. A workplace for performing work in a sitting position. General ergonomic requirements]. To replace GOST 12.2.032-78, valid from 07-01-2017). Kyiv, 2017, 30 p. (in Ukrainian).

DBN V.2.5.-28:2018. Pryrodne ta shtuchne osvitlennya [DBN V.2.5.-28:2018. Natural and artificial lighting]. Effective from 2019-03-01). Kyiv, 2019, 76 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-22

Номер

Розділ

Статті