ВПЛИВ РОЗВИТКУ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПРОЦЕС АРХІТЕКТУРНОГО ПРОЄКТУВАННЯ

Автор(и)

  • К. С. Харченко Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Україна
  • Т. М. Товстик Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Україна
  • Д. М. Дьяконов Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.260324.106.1049

Ключові слова:

комп’ютерна графіка, параметричне моделювання, віртуальна реальність, доповнена реальність, генеративний дизайн, BIM-технології

Анотація

Постановка проблеми. Комп’ютерні технології стають все більше популярними в архітектурній галузі і їх використання може мати як позитивні, так і негативні наслідки. Розвиток комп'ютерних технологій суттєво змінив підхід до проектування в архітектурі. Проте залежність від комп’ютерних технологій може спричинити втрату вмінь аналізувати та проектувати об’єкти архітектури самостійно. Мета статті – проаналізувати вплив комп’ютерних технологій на архітектуру та оцінити перспективу цього впливу в майбутньому. Висновок. Сьогодні комп’ютерні технології використовуються скрізь. Розвиток технологій моделювання та будівництва забезпечує нові можливості у сфері архітектури. Використання комп’ютерних технологій на всіх етапах будівництва дозволяє архітекторам створювати все складніші проєкти з високою точністю та ефективністю. Застосування нових технологій у сфері архітектури дозволить забезпечувати більш комплексний підхід до проєктування, який може охоплювати більше необхідних характеристик. Генеративний дизайн може бути використаний, щоб забезпечити більш ефективний та точний процес проектування. Віртуальна та доповнена реальність (VR та AR) надають широкий спектр можливостей для  проектування, моделювання архітектурних об’єктів. За допомогою BIM-технологій створюється інформаційна модель, яка забезпечує точне бачення проєкту в цілому. Важлива складова цієї технології – єдиний інформаційний простір, база даних. Штучний інтелект може створювати тисячі варіантів будівель. Питання, як більш раціонально використовувати ресурси (часові, матеріальні, людські), стало одним із ключових питань сучасності. Комп’ютерні технології  допомагають вирішувати ці проблеми та винаходити нові методи проєктування та будівництва архітектурних об’єктів. Україна, як одна з найбільше диджиталізованих країн світу, швидко впроваджує новітні технології в робочі процеси проєктування, що викличе позитивні зміни архітектурного іміджу держави.

Посилання

Неминуща А. Ф., Сапужак І. Я. Allplan та Revit – дві альтернативи для роботи з BIM. Proceedings of 10th International Science Conference NOCOTE'2012 : матер. X Міжнар. наук.-техн. конф. (11−14 вересня, 2012). 2012. С. 41–43.

Барабаш М. С., Кір’язєв П. М., Лапенко О. І., Ромашкіна М. А. Основи комп’ютерного моделювання: навч. посіб., 2-е вид. Київ : НАУ, 2019. 492 с.

Малік Т. В., Ємець О. А. Використання параметричного дизайну в громадських інтер’єрах. Теорія та практика дизайну. Культура і мистецтво. 2022. Вип. 26. С. 167–172.

Остапенко С. О., Харченко К. С., Остапенко Л. С. Принципи формування інноваційного архітектурного середовища. Український журнал будівництва та архітектури. 2023. № 3. С. 114–122.

Cафронова О. О., Вишневська О. В. Сучасні комп'ютерні технології параметричного дизайну в громадському інтер'єрі. Легка промисловість. 2015. Вип. 4. С. 34–39.

Loris Barbieri, Maurizio Muzzupappa. Performance-Driven Engineering Design Approaches Based on Generative Design and Topology Optimization Tools : а comparative study. Applied Scinces. 2022. Vol. 142. Pp. 4–7.

Барабаш М. С., Козлов С. В., Медведенко Д. В. Комп’ютерні технології проєктування металевих конструкцій : навч. посіб. Київ : НАУ, 2012. С. 19–23, 34–38.

Журба М. А. Віртуальна реальність: різновекторні пошуки. Гілея. 2014. Вип. 86. С. 171–175.

Волинець В. О. Віртуальна, доповнена і змішана реальність: сутність понять та специфіка відповідних комп’ютерних систем. Arts and cultural, educational practices. May 2021. Vol. 37. Рp. 231–243.

Lilia Potseluyko, Farzad Pour Rahimian, Nashwan Dawood, Faris Elghaish, Aso Hajirasouli. Game-like interactive environment using bim-based virtual reality for the timber frame self-build housing sector. Automation in Construction. 2022. Vol. 142. Рp. 6–11.

Київська К. І., Цюцюра С. В., Кулеба М. Б. Аналіз застосування штучного інтелекту в BIM-технологіях. Управління розвитком складних систем. 2020. Вип. 43. С. 98–101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-03