ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ЦИФРОВИХ РІШЕНЬ У ПІДГОТОВКУ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • З. В. Сазанішвілі Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна
  • І. М. Мацюк Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна
  • І. В. Вернер Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна
  • В. О. Поваляєва Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/UJCEA.2312.051125.108.1197

Ключові слова:

цифровізація освіти, цифрові технології, адаптивне навчання, цифрові освітні платформи, штучний інтелект, мультимедійні ресурси, персоналізація навчання, цифрова грамотність, оцінювання знань, методи викладання

Анотація

У статті досліджується вплив цифрових технологій на сучасний навчальний процес та їхнє значення у формуванні нових методичних підходів до викладання. Особлива увага приділяється інтеграції цифрових освітніх платформ, використанню штучного інтелекту, адаптивного навчання та інноваційних мультимедійних ресурсів. Автори аналізують ключові переваги цифровізації освіти, серед яких персоналізація навчального процесу, підвищення рівня залученості студентів та оптимізація системи оцінювання знань. Також розглядаються можливі ризики, зокрема необхідність розвитку цифрових компетентностей викладачів, забезпечення кібербезпеки та адаптація освітніх матеріалів до швидкозмінного технологічного середовища. Мета статті – аналіз сучасних освітніх технологій та методів, що застосовуються в умовах цифрової трансформації освіти. Особливу увагу приділено визначенню основних переваг і викликів використання цифрових інструментів у навчальному процесі. У статті також розглядаються перспективи вдосконалення педагогічних підходів з урахуванням інноваційних технологій та їх вплив на якість навчання. Висновки. Результати дослідження свідчать про те, що цифровізація освіти відкриває значні можливості для покращення навчального процесу, підвищення рівня залученості студентів та персоналізації освітніх програм. Разом із цим виявлено низку проблем, серед яких – необхідність вдосконалення цифрових компетентностей викладачів, забезпечення кібербезпеки та адаптація навчальних матеріалів під нові технології. З огляду на це, подальші дослідження мають бути спрямовані на розробку оптимальних методик інтеграції цифрових технологій у навчальний процес, підвищення рівня цифрової грамотності педагогів та створення ефективних механізмів оцінювання впливу цифрових технологій на якість освіти.

Посилання

Chen L., Chen P. & Lin Z. Artificial Intelligence in Education : a review. IEEE Access. 2020. № 8. Рp. 75264‒75278.

Popenici S. & Kerr S. Exploring the impact of artificial intelligence on teaching and learning in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 2017. № 12.

Huang J., Saleh S. & Liu Y. A Review on Artificial Intelligence in Education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies. 2021. № 10. Рp. 206‒206.

Knewton. Attention Required! Cloudflare. URL: https://www.knewton.com/learn (accessed : 07.11.2024).

Brainly. Brainly AI Tutor! URL: https://brainly.com/ (accessed : 07.11.2024).

ChatGPT ‒ чат GPT. ChatGPT. URL: https://chatgpt.com/g/g-mzFm1dKjW-chat-gpt (accessed : 07.11.2024).

Gradescope. Save time grading. Gradescope. URL: https://www.gradescope.com/ (accessed : 07.11.2024).

Plagiarism Detector : Prevent Academic Misconduct. Turnitin. Plagiarism Detector : Prevent Academic Misconduct. Turnitin. URL: https://www.turnitin.com/ (accessed : 07.11.2024).

Kahoot! Learning games. Make learning awesome! Kahoot! URL: https://kahoot.com/ (accessed : 07.11.2024).

Quizlet. URL: https://quizlet.com/latest (accessed : 07.11.2024).

Coursera. Degrees, Certificates, & Free Online Courses. Coursera. URL: https://www.coursera.org/ (accessed : 07.11.2024).

Labster. Virtual Labs for Universities and High Schools. Labster. Virtual Labs for Universities and High Schools. URL: https://www.labster.com/ (accessed : 07.11.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-02